Vi på Advokatfirman Berggren strävar alltid efter att du som klient ska känna dig nöjd med den juridiska hjälp du får av oss. Om du ändå inte är nöjd med vårt arbete, vill vi gärna att du kontaktar oss skriftligen så snart som möjligt för att vi tillsammans ska kunna försöka lösa situationen.
Om vi inte lyckas hitta en lösning i samförstånd har du som konsument (fysisk person som agerar utanför närings- eller yrkesverksamhet) möjlighet att vända dig till Advokatsamfundets Konsumenttvistnämnd. Konsumenttvistnämnden prövar tvister mellan konsumenter och advokater eller advokatbyråer som rör den juridiska tjänsten som har tillhandahållits.
En anmälan till Konsumenttvistnämnden ska ske skriftligen och senast inom ett år från det att du först framförde ditt klagomål skriftligen till oss.
Mer information om Konsumenttvistnämnden och hur du går vidare hittar du på Advokatsamfundets hemsida: www.advokatsamfundet.se/konsumenttvistnamnden.
© 2025 Advokatfirman Berggren. Alla rättigheter reserverade.
Otillåten kopiering, spridning eller användning av innehåll på denna webbplats är förbjuden enligt upphovsrättslagen.